Ervaringen personeel

"Ik merk dat we steeds meer een duidelijke visie nastreven. Een visie die schoolbreed gedragen wordt en die iedere afzonderlijke leraar goed kan uitleggen. Dat komt omdat we er dagelijks mee bezig zijn. Wat ik persoonlijk heel gaaf vind is dat we steeds meer ons eigen onderwijs maken. In de leerteams doen we onderzoeken, ontwikkelen en delen we nieuwe lessen en gebruiken we elkaars expertise om ons onderwijs te liften. We baseren keuzes op wetenschappelijk onderzoek en kiezen daardoor bewuster voor wat werkt. We zien dat het steeds meer effect heeft op de ontwikkeling en het plezier van leerlingen. En dat is te gek! Ik vind het nauw samenwerken met collega’s fijn. We stimuleren en motiveren elkaar om samen goed onderwijs te maken. Het is onwijs tof om te zien hoe hard iedereen werkt om samen het beste onderwijs voor de leerlingen neer te zetten. In de jaargroepen zijn we volop bezig met het maken van goede EDI lessen (expliciete directe instructie). De lessen worden ook gedeeld met elkaar, zodat iedereen hier gebruik van kan maken. Hoe gaaf is dat! We zijn met elkaar bezig het onderwijs nóg beter en effectiever te maken, zodat onze leerlingen het beste onderwijs krijgen. En als het aan mij ligt zetten we deze lijn de komende jaren samen voort".

Manon Bontje
Leraar groep 6 & 7

"Ik vind dat onze school een verschil maakt ten opzichte van andere scholen omdat we doelbewust en onderbouwd werken. We gaan niet mee met trends, tenzij ze wetenschappelijk bewezen zijn, maar we volgen de lijnen die werken voor leerlingen. Het geeft mij enorm veel energie en voldoening als onze leerteams een onderwerp hebben onderzocht, en deze goed wetenschappelijk hebben bewezen om met een verbetering van onderwijs te komen. Vervolgens wordt het geïntegreerd in de klas en is er zichtbaar resultaat onder de leerlingen te zien. Hiermee zeggen we dan ook op onze school: ‘De leraar staat centraal.’ Ons team zorgt samen voor de professionalisering en effectiviteit van ons onderwijs. Zo haalt ieder teamlid, en de leerling, het beste uit zichzelf en een ander. Mooier kan het niet in mijn ogen qua onderwijs en ik ben daarom van mening dat wij echt het verschil maken"

Danuta Donk
Schoolleider in opleiding

"Ik werk met veel plezier op De Twaalfruiter. Er heerst een professionele werksfeer, waarbij leraren samenwerken om het beste onderwijs te bieden. Dit spreekt mij erg aan, omdat je hierdoor als leraar grote invloed kan uitoefenen binnen de organisatie. Daarnaast kent De Twaalfruiter een prettig pedagogisch klimaat. We vinden veiligheid, respect en verantwoordelijkheid heel belangrijk. Uit deze drie waarden zijn onze afspraken voortgekomen, of zoals wij ze zelf noemen; onze gewoontes. Er staan binnen de school zes gewoontes centraal. Doordat alle medewerkers en leerlingen bekend zijn met deze gewoontes, heerst er een begripvolle en ontspannen sfeer waarbij verwachtingen helder zijn. Hierdoor is er een prettige werksfeer voor zowel de leraren als de leerlingen. Dit maakt werken op De Twaalfruiter voor mij heel fijn".