Ervaringen personeel

Hieronder leest u enkele ervaringen van de collega's die bij ons op school werken.

Hoe vind je dat de school de afgelopen jaren is ontwikkeld?

Ik merk dat we steeds meer een duidelijke visie nastreven. Een visie die schoolbreed gedragen wordt en die iedere afzonderlijke leraar goed kan uitleggen. Dat komt omdat we er dagelijks mee bezig zijn.
Wat ik persoonlijk heel gaaf vind is dat we steeds meer ons eigen onderwijs maken.
In de leerteams doen we onderzoeken, ontwikkelen en delen we nieuwe lessen en gebruiken we elkaar expertise om ons onderwijs te liften. We baseren keuzes op wetenschappelijk onderzoek en kiezen daardoor bewuster voor wat werkt. We zien dat het steeds meer effect heeft op de ontwikkeling en het plezier van leerlingen. En dat is te gek!
Ik vind het nauw samenwerken met collega’s fijn. We stimuleren en motiveren elkaar om samen goed onderwijs te maken. Het is onwijs tof om te zien hoe hard iedereen werkt om samen het beste onderwijs voor de leerlingen neer te zetten.
In de jaargroepen zijn we volop bezig met het maken van goede EDI lessen (expliciete directe instructie). De lessen worden ook gedeeld met elkaar, zodat iedereen hier gebruik van kan maken. Hoe gaaf is dat!
Dus mijn antwoord op bovenstaande vraag: we zijn met elkaar bezig het onderwijs nóg beter en effectiever te maken, zodat onze leerlingen het beste onderwijs krijgen. En als het aan mij ligt zetten we deze lijn de komende jaren samen voort.

Manon Bontje - Leraar groep 6 & 7

Wat heeft de school te bieden aan nieuwe collega's? Waarom moet je vooral bij ons komen werken?

Zoek je werk in het basisonderwijs? Toe aan een nieuwe uitdaging? Zoek je professionaliteit?
Kom dan naar ons! De Twaalfruiter, een grote school met veel mogelijkheden.

Bij ons op de Twaalfruiter is er veel ruimte voor startende leraren. We geven ze de vrijheid om te groeien. Persoonlijke ontwikkeling is voor ons erg belangrijk. Lieve collega’s die je ondersteunen en begeleiden. Maar ook ervaren leraren hebben we hard nodig. Parallel collega’s om mee samen te werken. Samen onderwijs verbeteren en streven naar het beste voor onze kinderen. 
Een warm team. Relatie is voor ons erg belangrijk. Met openheid en feedback helpen we elkaar vooruit. En als je als leraar in je kracht staat wordt dat vanzelf vertaald naar de kinderen en hun prestaties. We werken op de Twaalfruiter dan ook met EDI (expliciete directe instructie) lessen. Een duidelijk doel, en meetbaar maken of het doel is behaald.
Leerteams zijn een groot onderdeel in onze school. Met elkaar zorgen dat we vooruitgang boeken. Lesson study om ervaringen op te doen en verder te groeien als leraar.
Klein en groot data onderzoek om stappen te maken in ons onderwijs verbeteren.
Een duidelijke visie en expertise uitgezet vanuit het MT (managementteam). En het Breed MT waarin de leerteam voorzitters meepraten en denken over deze zaken.

Bezit jij daadkracht, kom dan naar ons. Versterk ons team in het bieden van goed onderwijs.
De voordelen van de Twaalfruiter:

  • De Twaalfruiter is een grote school, waardoor er veel mogelijk is.
  • Er is variatie mogelijk binnen de leerjaren. In 1 klas werken of juist in meerdere.
  • Veranderen van leerjaar. Alles is mogelijk.
  • Meerdere locaties. Dus binnen 1 school voor ieder zijn voorkeuren wat te vinden.

De Twaalfruiter biedt een professioneel team van collega’s. Mensen met hart voor onderwijs. Samen staan we sterk voor de kinderen. Binnen ons HPS (High Performing School) traject werken we in leerteams aan het verbeteren van effectief onderwijs.
Ben jij iemand die ook hart heeft voor onderwijs, graag werkt aan goed onderwijs, en de kinderen de beste kansen gunt. Meld je dan!

Lara Hoogenboom - Leraar groep 1/2

Hoe maakt de Twaalfruiter echt een verschil t.o.v. andere scholen?

Ik vind dat onze school een verschil maakt ten opzichte van andere scholen omdat we doelbewust en onderbouwd werken. We gaan niet mee met trends, tenzij ze wetenschappelijk bewezen zijn, maar we volgen de lijnen die werken voor leerlingen.
Het geeft mij als leraar enorm veel energie en voldoening als we in ons leerteam een onderwerp hebben onderzocht, en deze goed wetenschappelijk hebben bewezen. Vervolgens wordt het geïntegreerd in de klas en is er zichtbaar resultaat onder de leerlingen te zien. Hiermee zeggen we dan ook op onze school: ‘De leraar staat centraal.’
Wij als leraar zorgen voor onze professionaliteit, en verantwoordelijkheid, en zorgen ervoor dat onze leerlingen het beste uit zichzelf en een ander kunnen halen.
Mooier kan in mijn ogen niet qua onderwijs en ik ben daarom van mening dat wij echt het verschil maken.

Danuta Donk - Leraar groep 8

Wat maakt het leuk om op de Twaalfruiter te werken?

Ik werk met veel plezier op De Twaalfruiter. Er heerst een professionele werksfeer, waarbij leraren samenwerken om het beste onderwijs te bieden. Dit spreekt mij erg aan, omdat je hierdoor als leraar grote invloed kan uitoefenen binnen de organisatie. Daarnaast kent De Twaalfruiter een prettig pedagogisch klimaat. We vinden veiligheid, respect en verantwoordelijkheid heel belangrijk. Uit deze drie waarden zijn onze afspraken voortgekomen, of zoals wij ze zelf noemen; onze gewoontes. Er staan binnen de school zes gewoontes centraal. Doordat alle medewerkers en leerlingen bekend zijn met deze gewoontes, heerst er een begripvolle en ontspannen sfeer waarbij verwachtingen helder zijn. Hierdoor is er een prettige werksfeer voor zowel de leraren als de leerlingen. Dit maakt werken op De Twaalfruiter voor mij heel fijn.